Anläggning

Vi befinner oss i natursköna Rydöbruk, mellan Halmstad och Hyltebruk. Föreningen startade 1975. Allt eftersom föreningen växte och fler fick upp intresset för att rida fick verksamheten flytta till befintlig plats 1987.

Här har vi ett ridskolestall med 10-12 hästar, ett privatstall med 5 boxar och en liten A-ponny box. Vi har stora härliga hagar och fantastiska skogsrundor. Vårt ridhus är 20x40 meter med ett nytt underlag från 2020, sand blandat med spånflis. Detta gör att hästarna får ett fint arbetsunderlag att jobba med och minskar skaderisken. Vår utepaddock är dubbelt så stort som ridhuset.

Vi vill att alla ska känna sig välkomna till oss, både som ridskoleelev, om du är uppstallad eller medlem som utnyttjar vår anläggning. Det är vi alla som gör anläggningen till en mötesplats för oss som älskar ridsporten. Tänk på att alltid fråga om någon du ser behöver hjälp. Gör rent efter dig när du ridit och framförallt ha ett leende på läpparna när du träffar andra på vår anläggning.

Vi tillsammans skapar rätt känsla.

Ladda ner pdf för att se anläggningsskisserna