Ridskolans hästar

Vi har 10-12 hästar i stallet. En del äger vi själva och vissa hyr vi. När vi väljer hästar till ridskolan är vi mycket måna om att hästen skall passa i vår verksamhet. Hästen ska kunna ta hand om allt från nybörjare till mer avancerade elever. De ska vara lugna så att alla ska kunna känna sig trygga.

Det krävs mycket av en ridskolehäst och ibland trivs inte hästen hos oss. Att hästen ska må bra är helt avgörande för att du som ryttare ska känna dig trygg och utvecklas utifrån din nivå. Därför händer det ibland att hästen hittar ett nytt hem där den mår bättre. En häst som gillar "ridskolelivet" får en fantastisk tillvaro hos oss, stora hagar och kunnig personal. Och självklart alla elever som pysslar om dem dagligen.

Det går att hyra en ridskolehäst till olika aktiviteter som t ex tävling. Det kostar 100 kr för aktiviteter utanför ridskolan och 50 kr för klubbtävlingar tex maskeradhoppning etc. Innan man kan hyra en ridskolehäst ska det godkännas av verksamhetsansvarig.

Läs mer om våra hästar nedan. Vilken är din favorit?

Hästar