Priser Ridskola

Medlemsavgift betalar alla våra elever/medlemmar. Annars gäller inte försäkringen om olyckan skulle vara framme. Medlemsavgift betalas 1 ggr/år i början av året eller när du börjar rida. Kostnad 275 kr för junior och 375 kr för senior (junior tom det år man fyllt 18 år). Av denna medlemsavgift går 112 kr till ridsportförbundet, 75,50 kr till försäkring och 15 kr till distriktet. Därefter tillkommer lektionspriser (se nedan).

VIKTIGT!!
Det är viktigt att känna till att du förbinder dig till hela terminen om du rider på ridskolan. Är du helt ny förbinder du dig till 4 gånger, därefter har du möjlighet att säga upp din plats och bara betala för 4 gånger. Annars faktureras hela terminen inför terminens start. Du har också en skyldighet att säga upp din plats innan terminens start. Inför hösten ska platsen sägas upp senast 15 juni och inför vårterminen senast 1:e december. Detta för att grupperna ska kunna planeras. Sägs platsen upp efter dessa datum får man betala för hela terminen.

Knatteridning

30 min + 30 min teori / Du anmäler dig till halva terminen

180 kr

Junior

Vid ridning i grupplektion med egen häst görs ett avdrag på 40 kr

180kr

Senior

Vid ridning i grupplektion med egen häst görs ett avdrag på 40 kr

200kr

Privatlektion

450 kr

Organisationsnummer: 849201-4470
Föreningsnummer: 25873-48
Bankgiro: 915-1176

Adress:
Allégatan 6
314 42 Rydöbruk

E-post: hylte.rf@hotmail.se

Köp/byt/sälj din lektioner

Kan du inte komma på din lektion? I vår förening har vi ett system köp/byt/sälj lektioner. Via facebook gruppen Hylte Ryttarförening-köp/byt/sälj lektioner kan du lägga ut att du vill sälja eller byta din lektion. Skriv dag, tid och vad det är för grupp, alla gångarter, skritt och trav eller nybörjargrupp. Därefter är det fritt fram för alla medlemmar (inte bara ridande elever) att köpa din lektion. Du kan också byta den om det finns möjlighet. Hantering av betalning sker mellan eleverna. Glöm inte att meddela din instruktör senast klockan 12 samma dag att du sålt/bytt din lektion och vem som rider istället. På så vis ges möjlighet att rida fler lektioner och även möjlighet att sälja sin lektion så den inte "brinner" inne.

Information om hjälpaktivitet

Få rabatt på din terminsavgift!

Är du ridande elev och känner något företag som skulle vara intresserad av att sponsra vår förening. Om du värvar en ny sponsor till Hylte Ryttarförening som kan tänka sig sponsra med "Hästpaketet" eller "Stora Skyltpaketet" så erbjuder vi dig rabatt på din terminsavgift. Värvar du en ny sponsor till "Hästpaketet" får du 750 kr i rabatt på en terminsavgift, antingen våren eller hösten. Värvar du en sponsor till "Stora Skyltpaketet" får du 500 kr rabatt på en terminsavgift, antingen våren eller hösten.

Läs mer på vår hemsida under Om oss, våra sponsorer så finns all information vad sponsoravtalet innebär för företaget. Har du några frågor eller vet något företag som är intresserad, hör av dig till Anna Heijel på 070-562 14 55.

Tack för ditt engagemang!