Föreningen

Hylte Ryttarförening startades 1975 av några tjejer med egna hästar. De var så unga att föräldrar fick teckna föreningen. Med en stark kärlek till hästsporten och driv startade man efter några år även ridskola. Boxhult blev starten för ridskoleverksamheten. Hästar lånades in till de 12 elever som gick på ridskolan. Ridlärare var vuxna med hästkunskap. Efter några år flyttades verksamheten till Rydö, läs mer om vår historia under Om oss.

Idag är vi en förening med ca 200 medlemmar och 150 ridande elever. Vår verksamhet bygger på ideella krafter och starkt engagemang. Vi vill att alla ska känna sig välkomna till vår förening oavsett om du vill satsa på ridsporten eller bara vill utvecklas utifrån din nivå.

Gemenskap och Glädje är grunden i vår förening.