Att gå på ridskola

Välkommen till ridskolan!

Vad roligt att ni är intresserade av att rida hos oss i Hylte Ryttarförening.

Vi har idag ca 150 ridande elever på lektioner alla dagar utom söndag. Då får hästarna vila. I stallet finns 10-12 hästar, både ponnyer och storhästar. Kika gärna in under avsnittet "hästarna" för att titta närmare på våra kompisar i stallet.

Vi jobbar hela tiden med att utveckla verksamheten så att ni som elever känner att ni utvecklas inom ridsporten. Du är välkommen oavsett om du vill satsa helhjärtat på ridsporten eller brinner för att vara nära hästen och utvecklas utifrån dina förutsättningar. Hos oss är alla välkomna!

Vi har grupper alltifrån knattar från 4 år, nybörjare till mer avancerade grupper för barn, ungdomar och vuxna. Vi har även grupper för personer med funktionsnedsättning, vilket vi sätter högt på agendan. Ridsporten kan ge så mycket tillbaka.

Är du helt ny förbinder du dig till 4 gånger, därefter har du möjlighet att säga upp din plats och bara betala för 4 gånger. Annars faktureras hela terminen inför terminens start. Det är viktigt att känna till att du förbinder dig till hela terminen om du ridit på ridskolan tidigare.

Är du 3 till 5 år och osäker på om ridsporten är något för dig? Då kan du vara med i våra knattegrupper. Du anmäler dig till halva terminen. Därefter kan du avgöra om du vill ha en plats i en av våra ordinarie ridgrupper, vid mån av plats.

Självklart är du är välkommen till oss för att hälsa på hästar och instruktörer under lektionstider. Vår ungdomssektion, Hyrfus, anordnar "prova på att rida", håll utkik efter detta på vår facebooksida eller på hemsidan.

Hoppas du vill komma och lära känna oss närmare och vara en del av vår förening. Har du några frågor eller vill du anmäla ditt intresse till att börja på ridskolan? Kontakta oss på hylte.rf@hotmail.se.

Varmt välkommen!

Frågor? Kontakta oss!