Hylte Ryttarförening söker Verksamhetsansvarig

22.04.2024

Nu söker vi en verksamhetsansvarig som vill fortsätta utveckla vår verksamhet och bygga vårt team.

Vi är en mindre klubb belägen i Rydöbruk, Hylte kommun, ca 4 mil från Halmstad. Vi har drygt 100 ridande elever per vecka och bedriver ridskola för barn, vuxna och för personer med funktionsvariation. Vårt mål är att erbjuda en verksamhet och en plats där alla känner sig välkomna och finner gemenskap. Inom klubben finns ett stort ideellt engagemang med många entusiastiska medlemmar som på olika sätt bidrar till att driva föreningen framåt.

Vi söker dig som tar det övergripande ansvaret för klubbens verksamhet med främsta fokus på ridskolan. Det innebär att på ett strategiskt sätt fortsätta utveckla och förbättra kvaliteten i det vi erbjuder våra kunder.

Dina arbetsuppgifter kommer bestå av planering av ridskolans verksamhet, dialog med kunder, huvudansvar för hästar, personal, ekonomi och anläggningens skötsel. Detta arbete sker i nära samverkan med övrig personal.

Du rapporterar till styrelsen och jobbar inom ramen för den budget och verksamhetsplan som fastslagits på föreningens årsmöte.

Som person har du lätt för samarbeta, du är duktig på att kommunicera, arbetar strukturerat och brinner för att utveckla människor och verksamhet. Du har en genuin hästkunskap och gärna tidigare erfarenhet från liknande verksamhet.

Vi ser helst att du är utbildad hippolog och/eller ridinstruktör.

Tjänstegraden går till viss del att påverka. Det adminsitrativa arbetet uppskattas till ca tio timmar per vecka och kan naturligtvis variera över året. Möjlighet finns att addera arbetstid för skötsel av anläggning och hästar och instruktörstimmar.

Arbetet är huvudsakligen förlagt till vardagar och kvällar, men även helgdagar kan förekomma. Vi följer gällande kollektivavtal. Sista ansökningsdag är den 20 maj 2024. Ansökningar hanteras löpande. Tillträde enligt överenskommelse, dock senast augusti 2024.

Har du frågor om tjänsten kontakta Anna Holmén på telefon 0705-377 228 (endast kvällstid eller helger).

Välkommen med din ansökan som skickas till hylte.rf@hotmail.se