Jenny Andersson

02.08.2021

Jenny är 24 år och bor på en gård utanför Torup, tillsammans med min sambo.

Började rida på ridskola när hon var 4 år gammal, så hästarna har varit en stor del utav hela hennes liv. Jenny har varit aktiv här i Hylte ryttarförening i flera år nu. Innan det bodde hon i Varberg och red då på Tvååkers kör och ridklubb. I Varberg var hon även medryttare på en travare som hette Stella under flera år!

Det bästa med ridsporten tycker Jenny är gemenskapen! I stallet spelar det ingen roll hur gammal man är eller vem man är utan där är alla kompisar med alla! Jenny älskar även att jobba med barn och ungdomar och att få se dem utvecklas tillsammans med hästarna.

Något som hon brinner lite extra för är personer med funktionsnedsättningar och att få jobba tillsammans med dem och hästarna. Och när man får se hur mycket hästarna kan hjälpa en människa och hur mycket hästarna och ridningen betyder för dessa människorna.

Ser ni mig i stallet så tveka inte att komma fram!