Ledig tjänst

24.05.2022

Ledig tjänst hos Hylte Ryttarförening

Hylte Ryttarförening grundades 1975 och är belägen i natursköna Rydöbruk, mellan Hylte och Halmstad. Vi bedriver ridskoleverksamhet, har ett privatstall för uthyrning samt en tävlingsverksamhet. Vi är en klubb som växer och har idag ca 150 ridande elever i vår verksamhet samt flertalet privata ryttare

Till höstterminen söker vi en ny medarbetare

Tjänsten är deltid.

Vi har ca 12 lektionshästar i verksamheten och lektioner 6 dagar i vecka med nivå från nybörjare upp till träningsgrupper. På ridskolan rider både barn och vuxna.

Som stallpersonal blir dina arbetsuppgifter bla att fodra och släppa ut hästarna på anläggningen samt den dagliga skötseln utav hästar och anläggning.

Vi söker dig som är flexibel då allt kan hända när man arbetar med hästar. Du skall vara noggrann, självgående och "se vad som behövs göras".

Är du rätt person finns även möjlighet att utöka tjänsten med lektionsundervisning

• Har tidigare erfarenhet av att arbeta med hästar
  • Undervisat
  • Har hästskötarexamen
  • Van att köra traktor och fyrhjuling
  • God ridvana

Du som söker bör ha b körkort och egen dragbil

För tillfället finns det en ledig lägenhet i anslutning till ridklubben samt att vi har ett antal lediga boxplatser i vårt privatstall. Detta gör det möjligt för dig med egen häst eller egen verksamhet att söka till oss och så även du som bor på annan ort.

[https://bostad.blocket.se/p2/sv/home/348591/](https://bostad.blocket.se/p2/sv/home/348591/)

Varmt välkommen med din ansökan till hylte.rf@hotmail.se

Vid frågor om tjänsten kontakta Anna Holmén 0705-377228 eller Leontina Lammheden 0762-343916