Madeléne Östby

30.10.2023
Madeléne Österby

Madeléne Östby är 28år och kommer från Malung i Dalarna. Där hon har varit väldigt aktiv på Malung-Sälens Ridklubb inom verksamheten och US. Hon har tävlat både hoppning och dressyr. Hon flyttade ner till Halland för gymnasiet och bor nu utanför Halmstad med sin man, sina barn och deras hundar. Hästar har alltid varit en enormt stor del av hennes liv och hon brinner för att lära ut om det hon älskar. På fritiden gillar hon att rida, träna hund och umgås med vänner och familj. Hon är även SBK instruktör (Svenska Brukshundsklubben), så hon gillar verkligen att lära ut och se både barn och vuxna lyckas och utvecklas. Det Madeléne tycker är det bästa med ridsporten är ju självklart hästarna men även att det är en så stor gemenskap mellan åldrar och kunskapsnivåerna. Alla är alltid välkomna och det blir man så glad över.