Månadsklubben: Våga prova WE!!

16.09.2022

Månadsklubben lördagen 22 oktober från kl 13. Working Equitation är "en gren för alla" man strävar efter en lyhörd häst och ett förtroende mellan häst och ryttare, tränar sits, balans, hjälpgivning, koordination, planering och anpassning. Hästen får en allsidig utbildning baserad på dressyrens grunder.

När man tävlar ingår speed, dressyr och teknikmoment. Vi ska få testa lite av teknikmomentet som grundar sig på hur man arbetade med hästen på fält och gårdar exempelvis: öppna grindar, gå över bro, volter, rygga, små hopp, utföra uppgifter.

Vi får hjälp av Mia Säwe B tränare, banbyggare och lättklassdomare i WE. Ridlärare sedan många år, tävlar själv svårklass internationellt. Tävlar även dressyr MsvA.

Vi måste ha runt 9 ekipage för att kunna genomföra, därför är sista dag för bindande anmälning 9/10. Anmäl er gärna tidigare "först till kvarn...", om vi inte har tillräckligt med egna medlemmar lägger Mia ut det i sin grupp.

Kostnad :
Medlemmar 7-25 år 100:- Vuxna 350:- + anläggningsavgift 50:-
Hyra av ridskolehäst 100:- Ej medlem : 400:- + anläggningsavgift 100:-

Vi kommer att rida 3 i varje grupp

Kursavgiften betalas via swish vid anmälan till Agneta 0703840901.

Namn på dig och vilken häst du rider. Vid lån av ridskolehäst så kollar jag med Leontina så att det är ok.

Välkomna HyRfs Aktivitetskommitté / Agneta Ljunggren