Månadsklubbens septemberaktivitet söndagen den 24/9

22.08.2023

Välkomna till en toppenaktivitet!!!! OBS NYTT DATUM - 24/9!

Söndagen 24/9 kl 10-13 eller 10-16 Ska vi åka till Jenny på Ranchhästar i Saxnäs , mellan Unnaryd och Lidhult.

Jenny titulerar sig hästnörd. Hon har ridit sedan 6 års ålder dvs mer än 40 år, och började med Westernridning-93. Hon har tränat 13 år för John Moore och sedan arbetat som hjälptränare hos honom.

Nu har hon egen verksamhet med ridskola, träning, inridning och clinics.

För Jenny så står hästen i fokus, målet är att; människorna som hanterar dem ska ha mycket kunskaper, hur man gör för att hästen ska må bra, hur man blir den bästa ryttaren – så man får en villig partner som tycker om att vara med dig.

Känsla, timing och säkerhet.

Denna dagen passar allt från nybörjare till avancerade, föräldrar som "hamnat i stallet", ryttare, hästnördar….

På förmiddagen får vi lära oss att hantera hästen på ett säkert och enkelt sätt från marken.

På eftermiddagen är det träning uppsuttet, hur hästen fungerar, skänklar, tygeltag etc. Det finns både shetlandsponnies och större hästar.

Är man bara intresserad av att rida fort blir nog dagen lite tråkig, men vill man få nya eller fördjupade kunskaper är det en stor möjlighet.

Kostnad: halvdag = fm 200:-, heldag med ridning 350:-.resten sponsras av Månadsklubben genom RF- Sisu för medlemmar eller dess föräldrar.

Övriga ej medlemmar i mån av plats 400:- fm eller 700 heldag.

Var och en tar med egen matsäck

Anmälan senast 8/9 till Agneta på SMS 0703-840901