Påskhoppning Pay & Jump, lördag 8 april

06.04.2023

Påskhoppning Pay & Jump hos Hylte Ryttarförening lördag 8 april.
Första start kl 10:00 med bomklassen. Första hälften av höjderna hjälper till att bygga banan kl 9, resten river banan efter sista start.

Anmälan:
Sker på lista i stallet (ridskolehästar) alternativt via sms eller FB Messenger (privathästar) till Maria Ekroth på 070-6579459 senast tisdagen 4/4.
Privatryttare ange i din anmälan om du är medlem eller inte. Efteranmälan tillåten fram till fredag 7 april kl 12.
Ridskoleryttare måste ange minst två reservhäst-/ponnyalternativ för att vara säkra på att få starta, ridskolehästarna får göra max 3-4 rundor per häst (lite beroende på höjd), fodervärdarna har förtur på sina hästar (skriv på anmälningslistan att du är fodervärd).
Gästande hästar måste uppvisa giltigt vaccinationsintyg innan urlastning.

Preliminära startlistor läggs ut på hemsidan senast 7 april kl 16.

Avgift:
80 kr/start för privatekipage,
130 kr/start för ridskoleekipage,
120 kr för icke medlemmar.
Avgiften betalas på plats via Swish vid startanmälan i sekretariatet.
Efteranmälningsavgift +20 kr/start.

Priser: Rosett kan köpas för 25 kr/st, oavsett resultat.

Utlottning av påskägg till tre av de deltagare som är kvar när banan är gemensamt riven.

Bana: Framridning och framhoppning på utebanan, "tävlings"banan är i ridhuset 22x40 m

Klädsel: Godkänd hjälm, ridstövlar eller ridskor med shortchaps, inga jackor eller tröjor med luva, säkerhetsväst krävs för deltagare t o m 18 år, långärmad tröja/skjorta krävs

Kiosk: Kommer att vara öppen för fika och godis

Frågor: Maria Ekroth: 070-657 94 59 eller FB Messenger

Klasser: Bomklass, 20 cm, 30 cm, 40 cm, 50 cm osv (valfri höjd). Ledare tillåten i bomklass och 20 cm.

Välkomna önskar hoppsektionen!