Pay & ride med KM i dressyr 22 oktober

21.10.2022
Söndag den 23. oktober 2022 Klubbmästerskap för medlemmar i Hylte Ryttarförening. Tävlingen är öppen för alla medlemmar samt icke medlemmar (Pay and ride/clear round) till en högre avgift. Du måste vara medlem i en förening som ingår i Svenska Ridsportsförbundet.

Regler för KM
* Medlem i HyRf
* Har du tävlingslicens ska den vara utställd för HyRf
* Procenten från två klassar adderas och divideras därefter med två. LB ger 2% mer än LC och LA ger 4% mer än LB
* Tänk på att anmäla till två klassar om du vill tävla om KM titeln

Ridskolans elever som vill tävla med ridskolehäst/ponny ska innan anmälan fråga Leontina, så det är ok. Fråga även om hur ni gör med kostnad för hyra av ridskolehäst/ ponny.

Anmälan ska mailas till mettegroen@gmail.com senast 14/10-22 Tävlingen med ingående clear round startar för både ponny och häst i samtliga klassar. Framridning utomhus delat för ponny och häst. Tävlingsbana i ridhuset.
Sekretariatet öppnar kl. 09.00
Första start är kl 10.00

Medl.      Icke medl.(clear round)
Klass 3 LC:1  120kr      160kr
Klass 2 LB:1  120kr      160kr
Klass 1 LA:1  100kr      160kr
Max 40 starter för dagen. Anmälningsavgiften betalas på plats vid startanmälan i sekretariatet där endast via swish (1231881473) märk betalning med KM dressyr. Vid anmälning framvisas även giltigt vaccinationsintyg

Domare Therése Alexén
Rosett och plakett i KM samt hederspris som delas ut på årsmötet. Clear Round rosett finns att köpa 35kr/st (betalning endast via swish 1231881473)

Anmäl genom mejl till mettegroen@gmail.com senast 14/10-22 Ange namn på ryttare, ange om du rider häst eller ponny - ponny ekipage över 21 år rider KM för häst, klassar, telefonnummer, klubb. Startlistor publiceras på HyRf´s hemsida under fliken tävling samt HyRfs facebook sida, senast fredag 21/10-22, kl. 18.00.

Välkomna med era anmälningar, Dressyrsektionen HyRf