Utdrag från styrelsemöte 210908

14.10.2021

Nedan kan ett utdrag från styrelsemötet för Hylte Ryttarförening 20210908 läsas.

Ridskolan
Ersättningshästen för Jake har kommit. Han kallas Sven är 160 cm i mkh, inte så mycket utbildad men känsla att bli bra med tid, jobb och tandläkare.

Cabell är såld och flyttade i helgen efter 15 år på ridskolan.
4 tjocka valacker har hämtats från High Chapparal. Gulleman gick direkt in på lektion, Lärke är som innan snabb, stark och snäll. Nisse nordsvensk verkar också mycket snäll... och tjock. Diamant snygg och vaken lite stressad men snäll i hantering och så klart tjock. Ridning påbörjas i slutet av veckan.

Det är många utomstående som är vid hagar matar och pratar med hästarna, tyvärr sker också hetsning och stenkastning. Vi börjar med att sätta upp skyltar om förbud.

Klubbkläder Ny drive med gemensam beställning görs till våren, då försöker vi också få med T-shirts och tröjor som inte fanns tillgängligt nu från firman.

Försäljning av kakor startar om 2 veckor och varar 3 veckor.

Hur får vi fler att engagera sig.? T. ex mer konkret mål som samla till en ponny. Förmedla att vi måste höja ridavgifterna om vi inte får in pengar från annat håll. Ställa mer krav. + förstås nå ut med hur roligt det är att jobba tillsammans för klubben.

Information om Föreningsklassikern i Hylte ett gemensamt projekt med föreningar i Hylte+ Rf-Sisu + kommunen för att skapa ett blomstrande föreningsliv och förbättra fysiskt och psykiskt mående hos Hyltes invånare. Delta i aktivitet ( fylls i på ett aktivitetskort) hos olika föreningar och få godiebag. Info anmälan etc på https://foreningarhylte.wordpress.com/. HyRf ska visa sin verksamhet + prova på ridning lörd 9/10 + 13/11 kl 14.

SISU ordnar också temaföreläsningar höst och vår.

21/9 "motivera ideella" med Aron Schoug om engagera
18/11 samverka
26/1 Rekrytera
7/3 Inkludera
26/4 Kommunicera
Oktober Travet
7/11 Horsemanship med Anna Stavholm
11/12 Gymkhana med Gurlie, ev kombinera med lite julshow.

Skärpta regler finns nu på FB och hemsida. Avanmälan från termin ska göras senast 1/12 eller 15/6 annars är de betalningsskyldiga för den.

Privatstallet - Samtliga platser är uthyrda.

Beslutades att förtydliga våra riktlinjer enl följande: Om intresse finns att hyra stallplats i vårt privatstall maila oss på hylte.rf@hotmail.se för att registreras på intresselistan. Styrelsen godkänner hyresgäst innan denna erbjuds plats. Kriterierna som vägs in i beslut är att hästen är lagom stor för den box som finns tillgänglig, vaccinerad, frisk och uppfostrad så att vår personal kan hantera den utan risk. Vidare skall hästägaren ha styrkt betalningsförmåga och följa föreningens bemötandepolicy. Aktiva medlemmar i föreningen och ridande elever ses som prioriterade hyresgäster om de fastställda kriterierna uppfylls.

17/10 är det KM i hoppning.

Rolf kallar till ett gemensamt möte med tävlingssektionerna.

Diskussion om att göra något liknande politikerhoppet nästa år t ex femkamp