Utdrag från styrelsemöte 211014

30.11.2021

Nedan kan ett utdrag från styrelsemötet för Hylte Ryttarförening 20211014 läsas.

US
De har haft studiebesök i ett travstall kombinerat med information av Ellen Midegård som både har erfarenhet av tävlande på hög nivå + styrelsearbete. 7 st var med, Tina hade fixat.
De har haft ett bra styrelsemöte och har massor på gång: barnkalas 14/11, Ridborgarmärkesvecka då styrelsen också hälsar på och presenterar US i ridgrupperna, drop in, Julklappshoppning, 5/11 Hallowenkväll, 4/12 pysselkväll, 12/12 julshow. Deras nästa möte är 21/10.

Ridskolan
Alla hästar är igång. Kö in för nybörjare, Knattegrupperna har varit svårare att fylla, Ny grupp startad måndagar 16.30 "tantdressyr".
Äntligen kunde också lördagsgruppen för funktionshindrade starta, de rider 1 g/månad och hinner 3 ggr denna termin, och var så glada att få komma igång igen.

Anläggning
Leontina, Lars och Torbjörn har haft möte med Johan på Hybo och Mikael från kommunen. Hybo ska kostnadsberäkna de lagstadgade åtgärderna som uppdagades vid Växa Sveriges besök.
Fiber är ej nedgrävt till HyRf. Kommunen ska stå för att det finns till alla kommunala anläggningar, sedan är det ca 250:-/ månad i kostnad för oss. Rauter eller kabel kommer att behövas från inkopplingen vid kontoret.
Anläggningskommittén köper in IBC tankar (som fylls med kommunalt vatten eller Nissanvatten kanske så småningom regnvatten) sprinklers som fästes på sargen + pump.

Elskåpet för paddockbelysningen måste vara låst för barnsäkerhet.

Träning
Vissa tillfällen förekommer "extra" träning för våra instruktörer utöver lektionerna. T. ex inom hoppning och dressyr. Passa på att anmäl dig till dessa tillfällen om du vill finslipa på tekniken. Håll utkik på hemsidan och facebook när de infaller.

Vill du ta med din personliga tränare till vår anläggning? Visst är du välkommen att göra det mot betalning av anläggningsavgift. Tänk på att läsa om våra regler under ridhus & ridbana. Att anordna gruppträningar på vår anläggning för extern tränare är ej tillåtet utan styrelsens godkännande. Detta pga att inte "låsa upp" ridhus eller ridbana. Tänk på att du som ryttare och tränare ska uppträda i enligt med vår bemötandepolicy. Finns det avvikelser från bemötandepolicyn kan du som ryttare eller tränare bli hänvisad till annan anläggning.

Vill du träna för någon tränare utanför vår verksamhet. Kontakta oss på hylte.rf@hotmail.se så kan vi förmedla tränare i vår närhet inom både dressyr och hoppning.

Hästhyra av ridskolehäst:
-Tävlingar som är "öppna" för samtliga ridskoleelever, tex maskeradhoppning, påskhoppning, klubbmästerskap, 50 kr/start. (Oavsett om det är tävlingssektionen eller ridskolan som anordnar, vi är ju alla ridskolan )

-Aktivitet som anordnas utanför ridskolan men på Hyrf´s anläggning, tex löshoppning, 100 kr/häst och aktivitet.

-Tävlingar som anmäls i TDB och kräver grönt kort samt P&J eller P&R, 150 kr/häst och tävlingsdag.

I första hand är det tävlingsgrupper som får delta i externa tävlingar och därefter efter kunskapsnivå.

Samtliga tävlingar/aktiviteter ska godkännas av verksamhetsansvarig och man behöver vara medlem i föreningen för att kunna hyra våra ridskolehästar.

Marknadskommittén
Bingolotter /uppesittarlotter är beställda. Utdelning vid Glöggmys någon vecka innan jul på ridskolan kan förhoppningsvis öka på antalet försäljare.

Julmarknad i Hyltebruk 28/11 vara med och ha ponnyridning,

Beslutades prova med minicafé i klubbrummet.

Hur ska vi få fler engagerade medlemmar? Lägre medlemsavgift om man väljer ett aktivt medlemskap med krav på medverkan i försäljning 2 ggr/år och 1 städdag? Samla poäng och få bonus? Rikta sig till mindre grupper t.ex. en ridgrupp/ riddag, privatstallet, fodervärdar..., personlig kontakt.

Månadsklubben: Löshoppningen i september var uppskattad, 30/10 blir det prova på att köra travhäst, 7/11 hästkommunikation med Anna Stavholm och 11/12 Gymkhana med Gurlie.

Ansökt om pengar från Ridsportförbundet till ULK för 4 st. Kostar 6000:-/plats

Det kom inga till vår dag på föreningsklassikern 9/10. Nästa gång är lördagen 13/11, då får vi hoppas att det är någon som vill se och prova vår verksamhet.

12/11 kl 17 är det "Vår ridsportsförening" i Ullared.

Privatstallet fungerar bra. Hyresgästerna har gjort ett fint förbättringsarbete genom att röja upp och måla.

är mer populärt. Jessica fick i uppdrag att göra ett konto till oss och kolla hur det fungerar.

Varje kommitté får sin egen budget och inom den bestämmanderätten.

Nästa möte är torsdagen 18 november kl 18