Utdrag från styrelsemöte 211118

15.12.2021

Nedan kan ett utdrag från styrelsemötet för Hylte Ryttarförening 2021-11-18 läsas.

US.
Gurlie informerade om att US har köpt ponnyn Inga. US har haft Halowenkväll som var mycket uppskattad. De har också genomfört ett barnkalas.

Nu satsas det på julshow 12/12 med luciatåg, maskeradhoppning, gymkhana, fika, utse årets ridskolehäst mm. Dessutom utmanar US "stora styrelsen" i gymkhana..

US ska delta på julmarknaden i Hyltebruk 28/11. Ponnyridning på Pricken, Anastasia och Nisse + sälja Bingolotter och kalendrar.

Ridskolan
Vårterminen startar 10/1.

Ponnyn Inga har haft snuva. Veterinär konstaterade Streptococcus zooepidemicus. Föredömligt snabbt infördes åtgärder för att hindra smittspridning som ska följas till 3 veckor efter symtomfrihet = 3/12, om ingen annan häst blir sjuk. Än så länge har ingen annan drabbats.

Viktigt att nya elever får veta våra regler om betalning, uppsägning, köpa/sälja lektion etc Tina lägger till detta i informationsbladet. Ingela brukar också maila ut det. Allt står bra på hemsidan (ridskolan/priser)

Beslutades att styrelsen lägger ett förslag till årsmötet om att inrätta valbar medlemsavgift. Lägre för de som hjälper till i föreningsarbetet och högre för de som inte vill detta.

Anläggningen
Systemet från "Billig bevattning". Om omdömena är positiva köper vi in detta. .

Marknadskommittén
I nästa vecka så blir det glöggmys i stallet.

Minicafét är pg

Aktivitetskommittén
Månadsklubben har 30/10 varit på Travet i Halmstad och kört "riktiga travhästar" så spännande och roligt. 7/11 var Anna Stavholm och berättade + visade belöningsbaserad träning detta var fantastiskt inspirerande och bra. Även om åldersgruppen 13-20 varit svår att nå så är den viktig att jobba vidare med.

ULK 4 st anmälda.

"Det rullar på". Inköpt är en vagn till 4 hjulingen för 7500:- och ny skrivare.

Övriga punkter
Instagram är upplagt för HyRf.

Vi fortsätter med dubbla FB konto. En grupp för medlemmar (nu 326 som är med) Hylte Ryttarförening privat grupp där alla i gruppen kan göra inlägg kan användas för olika kontakter och t ex köpa/sälja.

En officiell sida Hylte Ryttarförening-ridcenter (761 följare) där enbart administratörerna kan lägga in av styrelsen godkänt material.

Administratörer av båda sidorna är Maria Ekroth och Jessica Westman.

Nästa styrelsemöte blir torsdagen 9/12 kl 18. Då planering inför årsmötet.

Personal
Jenny mer som stallvärdinna. Maria Lönn jobbar nu som stallskötare 4 halvdagar i veckan.

Till vårterminen blir det samma instruktörer och medhjälpare som nu.