Utdrag från styrelsemöte 220120

10.02.2022

US
Gurlie, Elvira och Isabella har gjort 5 stycken instruktionsfilmer som nu ligger på hemsidan. De visar från vart man ska gå in på ridskolan, ta på hjälm, göra i ordning hästen före och efter lektion, hur man leder mm. Flera reaktioner har redan kommit på att detta är vad som verkligen behövs när man kommer ny till ridskolan! Proffsigt, kul och välgjort! Nu är vi bara rädda att tjejerna och Pricken försvinner för ny karriär i Hollywood.

Ridskolan
3 inställda lovaktiviteter i julas, men de övriga var ok med deltagare.

Inga är halt, Tina jobbar på att få henne utbytt.

I uppstarten av terminen har vi 145 "uppsittningar"/v !!!. Det är många nya som provar så vi får räkna att några slutar. 2 finns på kö. 2 lediga platser.

Enda möjligheten att starta en ny grupp är på onsdagar, men denna tiden behövs för enskild ridning.

Det har varit uppskattat att styrelserepresentanter varit med och hjälpt till + informerat i terminsuppstarten. Lite frågor och synpunkter på hästarna, rutiner, att tävla har kommit fram. Vi har diskuterat dessa och jobbar på förbättringar.

Direktkontakten med föräldrar har resulterat i en första träff 24/1 med osäkra föräldrar som vill ha lite mer enskild utbildning.

Önskemål att Tävlingssektionerna också visar upp sig och informerar på ridskolan.

Anläggningskommittén
Ingen plan från kommunen än efter besöket från Växa som de beställt och deras sammanställning av nödvändiga åtgärder på anläggningen. Stallet är i mycket stort behov av helrenovering det innebär stora kostnader som skyndsamt bör in i kommunens budget.

Underlaget i ridhuset är svårt att hålla jämt. Viktigt att ej ha t ex lösa hästar eller för häftig ridning/longering etc som river upp för mycket.

Fiber kommer att dras in nästa vecka till 2 punkter: kontoret och ridhuset .

Marknadskommittén
31/1-31/3 blir det försäljning av Knäredskyckling. Den ridgrupp som säljer mest vinner en lektion, 3 enskilda presentkort a 300:- från Hööks kommer också att finnas som lockbete.

Aktivitets och Utbildningskommittén.
Grovplanering för årets aktiviteter i Månadsklubben, med början 30/1 med löshoppning . Därefter tömkörning 26/2, Dressyrträning i mars, Voltige i Laholm i april, Cirkus/agility, i maj, Islandshäst + grillning i juni, Terrängbana, i juli, Western i aug, Dressyrclinic/avel i september, WE i okt, Sitsträning i nov och Utrustning i dec.

Nästa styrelsemöte blir torsdagen 24/2 kl 18.30