Utdrag från styrelsemöte 220224

06.03.2022

US
Gurlie rapporterade att US har haft sitt årsmöte och valt en ny styrelse, Gurlie är nyvald ordförande och även ordinarie ledamot i "stora styrelsen", Sabina är suppleant.

Ponnyn Inga är återlämnad, röntgen bekräftade skada och olämplighet som ridskolehäst. De får pengarna tillbaka eftersom handlaren inte hittar någon bra ersättare just nu.

Ridskolan
Lektionerna rullar på bra, det har varit lektioner även på sportlovet. Under påsklovet planeras uppehåll och lägeraktiviteter. Sven är visad för veterinär p g a hudproblem på benen, efter ordinerad tvättning svullnade benen upp och han behandlas nu med antibiotika och Metacam.

Diskussion om det finns möjlighet att utveckla nivåindelning av lektionerna, individuell planering för eleverna och märkestagning framöver.

Anläggningskomittén
Kommunen står för att bygga in elaggregaten i plåtskåp + ledningar dit.

Bevattningen av ridhuset kostar 23.5000+ moms och resa. De ska också plocka ihop en reservlåda + bjuder på en extra dator till systemet. De bedömer att befintligt vattentryck räcker. Tillkommer gör också behandling av sargen ( kan lämpligen göras av MP huset), rörmokare och ev tankar och pump för att senare kunna få bevattning till paddocken. Beslutades att godkänna detta., det beräknas bli runt vårt beviljade belopp på 50 000:-

Påfyllning av material på ridhusunderlaget behövs. Torbjörn och Lars kallar till arbetsdag för detta.

Gödselstacken behövs tömmas. Vår höbonde Mattias tar några lass, det är fritt för alla att hämta detta ska annonseras. Vill man ha hjälp att lasta kostar det ? och får göras när Jenny kan hjälpa till med traktorn. Tina kollar lämpliga tider.

Marknadskommittén
Försäljning av kyckling pågår till 23/3. Hööks har sponsrat med 3 st presentkort a 300:- som "morot"

De ska också ordna en kundkväll på Hööks under påsklovet ( tis eller ons v 15) för medlemmar. Då bjuds vi på fika och 20% rabatt ( ej sadlar och foder)

Kerstin berättade att enl statistiken så tittar 50 st/d på vår hemsida!

Vi har nu "minimal" abonnemang detta räcker inte alltid. Beslutades att uppgradera till standard 10gB a 99:-/månad.

Aktivitetskommittén
Ansökan för genomförande av månadsklubben från Ridsportförbundet på 28.800 är gjord men ej besvarad.

Löshoppningen som genomfördes 30/1 var välbesökt av både unga och vuxna, både glada privat-och ridskolehästar var med och det gick ihop sig ekonomiskt.

Tyvärr för få anmälda till tömkörning 26/2, detta flyttas fram till april. Som blivit utan aktivitet eftersom Laholm inte kunde ta emot oss för voltige, de hade ingen passande häst .

12/ 3 kommer Emma Mårtensdotter och har dressyrträning. Agneta får skynda sig att annonsera detta!

Inbjudan till "föräldrarkurs" har gått ut. Ett tillfälle för hästovana medhjälpare att få information och träna.

6/3 håller Yvonne Larsson en dagkurs i "uppbyggande träning för häst" , 6 deltagare är anmälda.

Vi är beviljade 19 000:- från Ridsportförbundet för återstart av breddverksamhet. Planen är 2-3 funktionärsutbildningar tillsammans med tävlingssektionerna i april-maj+ en "framtidsdag" med styrelsen och US med hjälp av Åsa Agmyr från SISU- denna läggs tidig höst. Det ska vara utfört och redovisat detta år.