Utdrag från styrelsemöte 220324

03.04.2022

Styrelsemöte Hylte Ryttarförening

den 24/3-2022

US ordna en aktivitet på skärtorsdagen och de ska även anordna påskhoppning ihop med ridskolan.

Det kommer att anordnas påsklovsaktiviteter som har en bredd så att det finns något för alla. Nisse har haft en svår kolik men Jenny och Ronja ställde upp som de stjärnor de är, ett STORT TACK!

Ridskolan har tagit på sig uppdraget att sälja fika undet Hylte Lantmänns vårmässa, naturligtvis med hjälp av frivilliga.

Lördag 26/3 kommer bevattningen att monteras upp,
Städdag 10/4, kommer mest bli städning och uppröjning.

Kycklingförsäljningenresulterade I 207 sålda paket med en vinst till klubben på ca 15000.

Månadsklubben aktiviteter till barn & ungdomar mellan 7-25 år och deras program är stort som följer: April-Martina Andersson (sitsträning), Maj-Minishettis agility, Juni-Rida islandshäst i Holm, Juli-Terränghoppning I Lundåkra, Augusti-Westernridning, September-Studiebesök ev Tollsbo, Oktober-WE med Mia Säve, November-Tömkörning med Leontina, December-Sanna Wedenström (visa och förklara utrustning m.m)

Rolf väckte frågan: ska Hyrf börja med en Vlogg? Och lägga ut på vår youtubekanal?

En funktionärsutbildning är på gång där Karin Nylander ev hjälper till

Vi har fått in LOK-stöd 15000 kr från kommunen och 14000 kr från Svenska ridsportsförbundet.

Hallands ridsportsförbunds årsmöte
HyRF är sjunde största klubben sett till antal medlemmar I hela Halland,

En fråga som hade väckts på årsmötet:om vi kunde protokollföra ekonomiska transaktioner, vi beslutade att större transaktioner/investeringar kommer att protokollföras hädanefter.

Hållbar Ridsport & Trygg I ridsporten är två arbetsmaterial som vi beslutade att vi ska jobba med och efter.

Nästa styrelsemöte 28/4 kl 18.30