Utdrag från styrelsemöte 220428

06.05.2022

Styrelsemöte Hylte Ryttarförening 28/4-22

US
Hade en påsklovsaktivitet som var mycket uppskattad, dom var även medarrangörer till påskhoppningen som hade många starter. Ska ha några tillfällen med ridborgarmärkestagning Ska designa och bygga ett hinder som kan användas till ridskole/klubbtävlingar.

Ridskolan/hästarna
Två travhästar till Leontina som håller på att ridas in tiden får avgöra om det är något för ridskolan. Hästförsäkring är ändrad Det vi spara kommer att läggas på ett sparande till en ny häst.

Nästan alla hästar är uthyrda under sommaren, Nu har HC-hästarna börjat att åka hemåt.

Anläggning
Vattnet är inkopplat och fungerar som det ska vi har även fått bevattningsvagn

Marknad
Hööks kvällen var uppskattad av de som var där, trevlig kväll med gott fika och bra shopping.

Youtubekanal finns och den grupp som arbetar med detta Gurlie, Ebba, Sabina och Anna He har förslag på att göra en första provfilm där det visas anläggning, hästar och en intervju med vår ordförande. Sen är meningen att det ska komma ut en vlogg var tredje vecka.

Aktivitet
En funktionärsutbildning är på gång den 26/5 kl 13.30 där någon/några från varje tävlingssektion ska visa och förklara vad som görs vid varje "station" det hela kommer att avslutas med lite gemensam fika för frågor och diskussion. Även en utbildning i Equipe 4 anmälda totalt.

Kurs för säkerhetsansvariga kommer också att hållas och där har vi två.

Ekonomi
Mycket bättre än förra året vid denna tid. Minicafét går hur bra som helst. Vi har blivit beviljade 25000:- från Bygdens Bank mot att de får ett fototillfälle där kommer vi att lägga prioriteringen på en ny harv till ridhuset. Tack Bygdens Bank!

Fodervärdar
Jenny i arbetet med fodervärdar som hon är ansvarig för och gör ett superjobb med. Rutiner ska gås igenom och förklaras varför man gör på ett visst sätt.

Övrigt
Ebba berättar om kursen hon var på i helgen Unga ledare i Halland, vi borde ha någon sorts "kickoff" vid terminsstart.

Anna Ho och Rolf har haft ett kort möte om hållbarhetsarbetet så arbetet har startat.

Klagomål har inkommit till kommunen att det förekommer hästspillning på vägarnar runt anläggningen, Rolf skickade ett bra svar och ärendet är avskrivet, men vi har lite nya rutiner på hur detta ska hanteras

Agneta, Jessica och ev Ebba kommer att delta på föreningsforum 3 maj.

Nya schabrak behövs till tävlingarna beställa det som behövs.

Nästa möte kommer vara 2 Juni i Café Spiltan med Rolf på länk