Utdrag från styrelsemöte 220602

29.06.2022

Ridskolan/hästarna-Leontina

Travhästarna fungerar stoet. Cupido har nu börjat gå på en del lektioner. Ny storhäst kom 31/5, Kalla 15 år. Vi har just nu 9 egna hästar

Anläggningskommittén

Elaggregaten är nu åtgärdade och ett hänglås på elskåpet är uppsatt. Elen på Domartornet är nu flyttat så det är klart att rivas.

Bevattningen fungerar bra.

En städ/fixardag inför tävlingarna kommer att annonseras ut och då SKA även tävlingssektionerna vara med. Mikael Vinge har beställt en ny gräsklippare.

Marknadskommittén

Påbörja en försäljning under hösten med säljperiod I 2 månader med Sverigelotten och pengarna som kommer in är öronmärkta för en ny ponny/häst.

En ny försäljning av klubbkläder kommer att vara förhoppningsvis i början av sommaren.

Aktivitetskommittén

Hästens dag (lör eller sön v34)

Det beslutades även om en framtidsdag som ska ordnas ihop med RF-SISU den 24/9 där ska styrelse, US, sektioner och anställda deltaga.

Genomförts en funktionärsutbildning med 14 st deltagare plus representanter från hopp-och dressyr-sektionerna.

En Equipeutbildning med 4 deltagare från klubben har genomförts.

Ridning på Islandshästar var en populär aktivitet så den är redan full, nästa aktivitet som kommer i månadsklubben är terrängridning på Lundåkra.

Ekonomi

Kassör meddelar att allt bara rullar på.

Privatstallet

Kontraktet är uppdaterat enligt beslut av styrelsen. Hästarna börjar att flytta ut för sommarbete.

Nästa styrelsemöte den 7/7 kl 18.30 i Café Spiltan/teams.