Utdrag från styrelsemöte 220707

14.08.2022

US
Har byggt ett hinder som de fått sponsrat som ska användas till tävlingar.

Ridskolan/hästarna-Leontina
Hästarna åkte den 23/6

Anläggningskommittén

Dörrhandtag till klubbrum trasigt - felanmält. Mats (ridbaneservice) kommer för att rikta ridhusunderlaget innan ridskolestart.

Pumpen är på plats och kommer att kopplas in helgen v27

På städdagen var det mest gräsröjning (trimmning, klippning och rensning)vilket tog ett antal timmar.

Marknadskommittén
Vi kommer att kunna erbjuda klubbkläder från Hööks i höst(troligen provning under Hästens dag)

Aktivitetskommittén

Hästens dag är på gång.

Månadsklubben rullar på och augustis aktivitet kommer att bli 31/7 när Terese Alexén kommer att hålla programridning på 30 min/ekipage. Efter dressyrtävlingen 23/7 kommer vi ha staketet kvar och erbjuda öppen bana.

Privatstallet
Alla hästar har flyttat till sommarbete, till hösten kommer det bara att finnas 2 hästar i privatstallet så vi hoppas att den hyresgäst som vi har beviljat hittar sin häst snart.

Övriga punkter
Tråkigt nog så har det uppmärksammats att ryttare utnyttjat vår anläggning utan att betala anläggningsavgift. Detta måste sluta annars måste vi vidta andra åtgärder.

Nästa styrelsemöte den 18/8kl 18.30 i Café Spiltan/teams

Personal
Rekrytering klar, Ida Svalander. Ronja, Mia och Jenny kommer vara kvar som vanligt och Leontina kommer att ha lektioner på måndagar sen kommer hon att fokusera mer på personal och hästar.