Utdrag från styrelsemöte 220818

04.09.2022

Utdrag från Styrelsemöte Hylte Ryttarförening 20220818

US
Har ringt till försäljningsstall men ej fått något svar-avvaktar. Us har fått I hop tillräckligt med ungdomar till sina aktiviteter på Hästens dag.

Ridskolan
Alla hästar är på plats efter sommaren, HC hästarna kommer V36,

1 grupp färre på torsdagar plus att knatteridningen komprimeras på lördagar vilket frigör 2 timmar I ridhuset. Just nu är det 128 elever/vecka. På Hästens dag kommer Jenny, Mia och Ida vara på plats.

Anläggingskommitteén
Mats från Ridbaneservice har varit och laserharvat ridhuset,

Torbjörn och ev Lars ska till Borås på kurs om ridbaneunderlag och underhåll av dessa.

Vi behöver hitta pengar till en harv för att komplettera till det bidrag som vi redan fått från bygdens bank.

Vi behöver förbereda för salt

Marknadskommittén
17/9 städa Sverige

Klädprovning under v 34 mån-lör

Sportlotten kommer att säljas på Hästens dag och det som blir över ska delas ut till ridande elever.

Rusta upp befintlig hinderpark och särskilt infångarna, stämmas av med hoppsektionen först.

Minicafeét fortsätter under hösten

Aktivitetskommittén
Hästens dag 27/8,

Månadsklubben har varit på Lundåkra terrängbana under ledning av en fantastisk guidning av Victoria Bengtsson. 31/7 var det programridning för Therese Alexén med ett fint samarbete med dressyrsektionen.

Framtidsdagen på Tylöhus 24/9 Åsa Agmyr kommer vara med och organisera, styrelse, US, sektioner och personal inbjudna.

Privatstallet
Finns efter sommaren 3 st hyresgäster.

Övriga punkter
Jan Liwenius har fått mail om att klubben har kommunens och länsstyrelsens tillstånd att bredda ridbanan 10 meter ner mot Nissan. Bra! vi får se vad mer som behövs när vi ska ta tag I den frågan.

Nästa styrelsemöte 20/9 kl 18.30