Utdrag styrelsemöte 20221122

07.12.2022

US
Julshow blir det 18/12 där bl a stora styrelsen utmanas i tävlingar.

Nu på söndag är det julskyltning i Hyltebruk. US har fått tag på 3 hästar och kommer att vara där och ha ponnyridning. Klart med medhjälpare.

Ridskolan
Beslutades att under Vårterminen hålla uppe "Röda dagar" = 3 st 7 eller 10/4, 1/5 och 18/5 samt under påsklovet. Således kör vi ridskola på Sportlovet.

Planering av jullovsaktiviteter igång. Beslutades att prova att anmälan görs via SMS på jobbtelefonen, Leontina bekräftar och sedan får de betala med swish för slutgiltig plats.

Vi ersätter inställda månadsklubbsaktiviteter med en hästskötarkurs för Karolin Pantzar 2x 4,5 timmar (förslag på 29/12 och 2/1) denna "obligatorisk" för fodervärdarna men erbjuds även andra medlemmar om det finns plats.

Anläggningen
"Växa Sverige" är fortfarande inte presenterat för politikerna. Rolf mailar kommunen. Viktigt att det följs upp, där framkom flera nödvändiga åtgärder på vår anläggning för säkerhet och användbarhet.

Lars har köpt in 3 vattenbaljor och jobbar vidare på att isolera dessa inför vintern. Han lovar också att byta till vinterdäck på transporten innan söndag.

Marknadskommittén
Beslutades att godkänna förslaget som Anna och Anna arbetat fram se bil 2.

500:- faktureras i efterskott / hushåll till ridskoleelev om de inte på en termin deltagit i 3 st hjälptillfälle. Deltar man i 5 tillfälle, belönas man med en extra ridlekjtion. Detta för att öka engagemanget i klubben.

Mensskydd är inköpta och utlagda på toaletten+ informerade om.

Vi beslutade att även i år ha glöggmys + lottförsäljning i stallet v 49.

Aktivitetskommittén
Decembers Månadsklubbs aktivitet 4/12 med Sanna Wedenström/ Complett hälsa för att lära sig om hästens uppbyggnad och dess utrustning

Inbjudan till +65 är klar se bil 3. Agneta skickar ut

Privatstallet
Ebba Bergstrand med sitt sto Say it again hälsas välkomna som nya hyresgäster 2/12.

Nästa styrelsemöte blir torsdagen 15/12 kl 18.30 via Teams.