Utdrag styrelsemöte 20221215

03.01.2023

US
US varit på julmarknaden i Hylte och haft ponnyridning.

På söndag 18/12 ska US ha sin årliga julshow med bla. Luciatåg och gymkhana mot huvudstyrelsen.
Gurlie meddelade att hon kommer att avgå som ordförande i US och tackar för sig, vi i styrelsen vill skicka med henne ett stort tack för denna tiden som hon varit ordförande och skött med bravur.

Ridskolan
Ny ponny Mr. Gray en valack på 128 cm.

Det ligger lite aktiviteter ute under jullovet några av dessa är mer eftertraktade än andra. Tider kommer att uppdateras på hemsidans kalender, där även telefonnumret kommer att ändras till Leontinas jobbmobil.

Annläggningskommittén
Torbjörn tog också upp vikten med att stänga alla dörrar i stallet när det är så här kallt.
Lars har byggt 3 st. isolerade vattenbaljor som verkar att fungera bra, om det finns behov av fler så hojta till.

Marknadskommittén

Glöggmys trevligt som vanligt.

Aktivitetskommittén
Mette och Maria har varit på Arrangörsträff angående tävlingar.
Hästskötarkurs kommer att köras med ett samarbete mellan månadsklubben och ridskolan.
Skickat brev till alla pensionärsföreningar i Hylte och kallat till ett möte den 23/1 för att se om intresset finns för aktivitet för 65+ are.
Ida har uppmärksammas för sin hästskötarexamen.

Privatstallet
Som det ser ut nu så blir det kanske fullt innan årsskiftet.

Nästa Styrelsemöte
12/1 kl. 18.30 på Teams

Anna Ho och Jenny har gått den årliga skyddsronden:

# Vattenhanteringen är tung nu när det är så här kallt, förhoppningsvis så kommer de isolerade vattenbaljorna att avlasta en del.

#Bra ordning och reda, bra samarbete mellan medarbetare och stor trivsel. Bra med foderhäckarna i hagarna.

Vidare så kommer det inte att bli några personalförändringar till våren.