Välkomna till en ny termin!

02.01.2022

Välkommen tillbaka till ridskolan och vårterminen 2022

Ridningen startar den 10/1 och kommer som vanligt innehålla blandad ridning samt några teoritillfällen. Vi kommer endast hålla uppehåll från ridskolan under påsklovet, då är förhoppningen att hålla lite kurser, ridläger och även kanske någon tävling. Röda dagar under våren är det ridskola som vanligt. Sista lektionsdagen för vårterminen blir den 17/6. Lektionspriserna fortsätter att vara de samma, junior 155 kr / senior 175 kr.

De elever som byter grupp till hösten har blivit kontaktade så har du inte hört något ifrån oss så är det samma dag och tid som ni ridit på under hösten som gäller även till våren.

Instruktörer för vårterminen fortsätter att vara den samma som tidigare, måndagar och tisdagar Leontina Lammheden, onsdagar Mia Grön Robertsson, torsdagar och fredagar Ronja Bernström. Lördagar kommer hållas utav Jenny Andersson.

Är du intresserad att få din egen häst att ta hand om på helgerna eller lite nyfiken på vad detta innebär och önskar mer info går det bra att skicka ett mail till ridskolan.

Under året startade vi upp "månadsklubben" där aktivitetsgruppen har anordna en spännande aktivitet för klubbens ungdomar en gång i månaden, tanken är att detta skall fortsätta under 2022 och vi hoppas såklart på ett stort intresse hos våra ungdomar. Info om aktiviteterna läggs i första hand ut på vår facebooksida så håll utkik.

Det är så roligt att se att HYRF är en klubb med stor gemenskap och engagemang. Vill här även passa på att lyfta de olika kommittéerna som aktivt jobbar för att klubben ska växa och utvecklas. Här finns det såklart plats om du skulle känna att du också skulle vilja vara med och engagera dig mer i klubben, inga krav på hästkunskap krävs utan med god fantasi och ett glatt humör så passar man in i de flesta utav våra kommittéer.

Vill här också passa på att påminna om att följa HYRF på sociala medier, det är här du till största del hittar all info om klubben, nyheter, vad som händer osv. Sen har vi såklart anslagstavlorna i stallet.

Facebook: " Hylte Ryttarförening

Hemsidan: www.hylte-ryttarforening.se

Instagram: hylte_rf

För att komma i kontakt med någon av oss på ridskolan/klubben så hänvisar vi först och främst till mailen, hylte.rf@hotmail.se, du kan även ringa på 0345-21291 och säkrast är på vardagsförmidagar.

Under v. 2 och v.3 kommer ni se några av våra styrelsemedlemmar lite mer i stallet inför vissa ridgrupper då dom kommer vara med och hjälpa till och visa lite extra hur hästarna skull förberedas inför lektionerna samt hur hästarnas utrustningen skall sitta.

Vi önskar er alla varmt välkomna till vårterminen 2022 och tveka inte att skicka ett mail till oss om du har några frågor.

/Leontina Lammheden, verksamhetsansvarig